21 Kasım 2012 Çarşamba

TOBB, dersanelerin kaldırılamayacağını dile getirdi


Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Eğitim Meclisi, dershanelerle okulların işlevlerinin farklı olduğuna işaret ederek, dershaneleri kapatmanın kontrolsüz oluşumlara yol açabileceği endişesini dile getirdi.

"DERSHANE ÇALIŞANLARI CİDDİ KAYGILAR İÇERİSİNDE"

TOBB Türkiye Eğitim Meclisi, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Son zamanlarda özel dershanelerin varlığının tartışma konusu yapılması, buradaki yönetici, öğretmen ve diğer çalışanlar ile öğrenciler üzerinde geleceğe yönelik ciddi kaygılar oluşturmanın yanında, ülkemize önemli hizmetler sunan bu büyük eğitim camiasını tedirgin etmiştir.

"BİR ÇOK ÜLKEDE ÖZEL DERSHANECİLİK VARDIR"

Ülkemizde özel dershaneler, kuruluş ve işleyişleri 5580 Sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu'yla düzenlenen yasal eğitim öğretim kurumlarıdır. Sanıldığının aksine, başvuranların tamamının bir üst okula yerleştirildiği ülkeler dâhil, başta ABD olmak üzere İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya, Portekiz, Yunanistan, Güney Kore, Japonya, Hong Kong, Tayvan gibi birçok gelişmiş ülkede, farklı isimler altında özel dershanecilik yapılmaktadır. Üstelik ABD'de okullar, özel dershanelerden yer yer eğitim hizmeti satın almaktadır.

Dünyada dershaneciliğin yasaklandığı ülke yoktur. Güney Kore'de dershanecilik bir dönem yasaklanmış, ancak bu yasak 2000 yılında kaldırılmıştır. Gelişme hızı yüksek olan Uzak Doğu ülkelerinde dershaneye gitme oranı yüzde 50'lerdeyken, bizde yüzde 8'dir." denildi.

DAR GELİRLİ VE ORTA HALLİ ÇOCUKLARADA HİZMET EDİYOR

Türkiye'deki 4 bine yakın özel dershanenin, özel ders alamayan 1,5 milyon dar gelirli ve orta halli ailenin çocuğuna hizmet verdiğine dikkat çekildi. Açıklamada, dershanelerin, 50 binden fazlası öğretmen olmak üzere, 100 bini aşkın çalışanıyla öğrencilere eğitim öğretim hizmeti verirken, önemli bir istihdam da sağladığına işaret edildi.
Sınavlara hazırlık ve okullara destek amacıyla hizmet veren dershanelere, gösterdikleri yüksek performans ve sundukları eğitim öğretim hizmeti ile yüksek teveccüh gösterildiğini belirten Sektör Meclisi; dershanelerin birikimleri, deneyimleri ve eğitim ortamlarından eğitimin ihtiyaçları doğrultusunda yararlanılmasının doğru olacağını bildirdi. Mevcut yapıda, özel ders ihtiyacını karşılayan özel dershaneler ile okulların işlevlerinin farklı olduğunu vurgulayan Sektör Meclisi, özel ders ihtiyacının, alınacak önlemlerle azaltılabileceğini ancak ortadan kaldırılamayacağının altını çizdi.

"ÖZEL OKULLARIN DERSHANELERLE TEŞVİK EDİLMESİNİ DESTEKLERİZ"

Özel okulların desteklenmesiyle özel öğretimin eğitimdeki payı artırılarak, devletin bu alandaki yükünün azaltılması gerektiğini aktaran TOBB Meclisi, açıklamasında, dershanelerin de bu anlamda teşvik edilmesine yönelik çalışmaları desteklediklerini vurguladı. Bu konuda Sektör Meclisi'nin önerileri de mevcut olup, üzerinde istişare etmeye hazır olunduğu aktarılarak, "Sayın Başbakanımızın eğitim konusuna gösterdiği ilgiyi, verdiği önemi çok iyi biliyoruz. Sektörümüzün görüş ve önerilerindeki haklılık payının, kamuoyunun ve hükümetimizin kanaatlerinde dikkate alınacağına inanıyoruz." ifadelerine yer verildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder