24 Kasım 2012 Cumartesi

Emniyet müdüründen sonra bir çıkışta Vali'den geldi

 Dağda kurşun sıkan çocuklar da bizim evladımızdır

Siirt Valisi Ahmet Aydın, “Allah korusun bir çocuk dağa çıktığı zaman bunun vebalini yüreğinizde hissetmeniz lazım. Dağda kurşun sıkan çocuklar da bizim evladımızdır” dedi.

Vali Ahmet Aydın, 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla Atatürk Anıtı’na çelenk sunulmasının ardından Milli Eğitim Müdürü Vekili Fethi Sualp başkanlığında il ve ilçelerden gelen öğretmenleri kabul etti. Daha sonra Aydınlar ilçesindeki İbrahim Hakkı İlköğretim Okulu’nda düzenlenen törende konuşan Vali Aydın, İsmail Fakirullah Hazretleri ve hocası İbrahim Hakkı Hazretleri’nin öğretmen-öğrenci ilişkisine güzel bir örnek oluşturmaları nedeniyle töreni bu ilçede düzenlediklerini belirtti. Vali Aydın, ”İnşallah önümüzdeki yıllarda Türkiye genelinde Öğretmenler Günü’nü burada kutlayarak Türkiye’ye bir mesaj veririz. Diğer taraftan Atatürk’ün açtığı çağdaş Cumhuriyet’te eğitimin geliştirilmesi için geçmişimize bakmamız lazım. Geçmişi yok sayarak geleceğe yürüyemeyiz. Ecdadımız eğitimde nereye gelmiş, nasıl yapmış bunu da almamız lazım. Çünkü Avrupa’da şöyle bir sistem vardı. Kilisenin skolastik düşüncesi içerisinde geri kalmışlık vardı. Rönesans’ı dini dışlayarak bir yere geldiler” dedi.

---------- ---------- Osmanlı dönemindeki öğretmen-öğrenci ilişkisine dair örnekler de veren Vali Aydın, “Allah korusun bir çocuk dağa çıktığı zaman bunun vebalini yüreğinizde hissetmeniz lazım. O çocuğa bir şeyler verseydim, bir şeyler anlatsaydım bu çocuk gitmezdi demeniz lazım. Bunda bizimde suçumuz var, müdürün de suçu var, öğretmenin de belki suçu var. Bugün eline silah almış bize kurşun sıkan o çocukta bizim evladımız. İlk geldiğimde onu söyledim. Hakikaten üzülüyorum. Keşke çıkmasa, keşke bir şeyler anlatabilsek ve inanın kaç sefer kaymakamlığımda da yaşadım. Terörist gelmiş teslim olmuş, ‘Kaymakam bey bana 5 bin lira verseydi, ben bugün terörist olmazdım’ diyen terörist, öğretmenine kızmış, polise kızmış, jandarmaya kızmış, bir kızgınlıkla dağa çıkmış çok çocuk var. Maalesef gittikten sonra geri dönemiyorlar. Öyle bir sistem içerisindedirler. Öğretmenlere çok iş düşüyor. Öğrencilere bol bol kitap okuttursunlar” şeklinde konuştu. İHA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder