25 Kasım 2012 Pazar

Branded (2012)



Bu aralar filmlerden yana şansım pek iyi gitmiyor. Gene orta karar bir film incelemesi ile karşınızdayım.

Filmdeki reklam yaratıkları
Filmin afişine baktığınızda aksiyonun gırla gittiği uzaylı basması sonucu eline silah alan bir adamın hikayesi gibi gözüküyor. Ancak filmin bunla alakası yok. Ana tema reklamın topluma etkileri. Böyle anlatınca pek ilgiçekici gelmedi tabi. Öte yandan filmin herkese hitap eden bir yapısı yok yani seven olduğu kadar sevmeyende olur bence. Toplumsal mesaj veren filmler pek tutmuyor. Bu filmi izlemeye karar verdiyseniz 1 saat 40 dakikalık filmin ilk yarısı için biraz sabretmeniz lazım başı çok sıkıcı ancak daha sonra izlenebilir bir hale geliyor. Biraz kötüymüş gibi anlattım ama düşünmeye iten filmleri sevdiğim için bu filmide izlemenizi öneririm. Konuya gelirsek yıl 2017 civarı moskovada bir reklamcı var gittikce reklam dunyasında yukselıyor sonra fast food zıncırlerı kendi satıslarını arttırmak için reklam dunyasının baska bır duayenıne gidiyor amcamda bunlara millet fast fooda yonelsın diye güzellik anlayısını değiştirelim diyor. Yani şişmanlık aranılan bir şey olsun ve insanlar şişman olmak için fastfooda a yönelsin. Boyle uçuk bir reklam kampanyası yürütülürken esas oğlanımız kendi yürüttüğü bir proje sebebiyle piyasadan kopuyor. 5 sene dalai lama misalı takıldıktan sonra geri dönüyor ancak dünya artık eskisi gibi değil şişman olmak bir güzellik haline gelmiş her yerde fast food yeniyor ancak asıl olay esas oğlanımız insanların bu reklamdaki tüketim malzemelerine olan tutkularını onlara yapışık hayali yaratıklar olarak görüyor. Ardından film reklam yaratıklarının arasındaki savaşı anlatan bir fantastik yapıma geçiyor. Olaylar olaylar. Sonuçta biraz kafa yorucu bir film çok dingin bir haldeyken izlemenizi öneririm.

Mehmet Movie Database incelemesi için dıklayınız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder