15 Kasım 2012 Perşembe

Yardım almaya gittiler iş sahibi oldular

Devlet dokuz ayda 3,7 milyon kişiye 2,6 milyar lira tutarında gıda, giyim ve kömür yardımı yaptı. Diğer taraftan da çalışabilir durumdaki dar gelirlilerin sürekli yardım alarak yaşamak yerine iş sahibi olmasına yönelik proje hayata geçirildi. İş Kurumu’na kaydı yapılan 274 bin kişinin 83 bini iş başvurusuna yönlendirildi. Bunlardan 17 bini işe kavuştu.

Fakirlere yönelik sosyal yardım politikalarında ‘balık verme yerine balık tutmayı öğretme’ projesi tuttu. Aile ve Sosyal Politikalar ile Çalışma bakanlıkları arasında imzalanan protokol çerçevesinde başta gıda, giyim ve kömür olmak üzere yardım alanlar, Türkiye İş Kurumu’na (İşkur) yönlendirilerek iş sahibi olmaya teşvik ediliyor. Böylece sürekli yardımla yaşayanların kendi geçimini sağlaması amaçlanıyor. Uygulama kapsamında 274 bin 884 kişinin çalışabilir durumda olduğu tespit edildi. İş başvurusuna yönlendirilen 83 bin 328 kişiden 17 bin 169’u iş sahibi oldu, 13 bin kişi ise meslek kurslarında eğitim aldı. Muhtaç olanların en çok işe kavuştuğu illerin başında bin 847 kişiyle İstanbul geliyor. Mega şehri 720 kişiyle Kocaeli, 712 kişiyle Bursa, 684 kişiyle Ankara ve 565 kişiyle Artvin izliyor. İşe yerleştirilen alanların başında nitelik gerektirmeyen meslekler geliyor. Bunun yanında güvenlik görevlisi, kasiyer ve satış elemanı gibi meslekler de yer aldı. Zaman’a konuşan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, Türkiye’de sosyal koruma ile istihdam ilişkisinin yeterli olmadığını, sosyal yardımlardan yararlanan vatandaşların mutlaka çalışmaya teşvik edilmesi gerektiğini söyledi. Bu kişiler arasında çalışabilir durumda olanları çeşitli işlere yönlendirdiklerini belirten Çelik, “Böylece yardım almak yerine iş sahibi oldular.” dedi.
Muhtaç olanların en çok işe kavuştuğu illerin başında bin 847 kişiyle İstanbul geliyor. Mega şehri 720 kişiyle Kocaeli, 712 kişiyle Bursa, 684 kişiyle Ankara ve 565 kişiyle Artvin izliyor. İşe yerleştirilen alanların başında nitelik gerektirmeyen meslekler geliyor. Bunun yanında güvenlik görevlisi, kasiyer ve satış elemanı gibi meslekler de yer aldı. Zaman’a konuşan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, Türkiye’de sosyal koruma ile istihdam ilişkisinin yeterli olmadığını, sosyal yardımlardan yararlanan vatandaşların mutlaka çalışmaya teşvik edilmesi gerektiğini söyledi. Bu kişiler arasında çalışabilir durumda olanları çeşitli işlere yönlendirdiklerini belirten Çelik, “Böylece yardım almak yerine iş sahibi oldular.” dedi. Şubat ayında Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ile Çalışma Bakanlığı arasında protokol imzalandı.  Protokol çerçevesinde sosyal yardım başvurusunda bulunanlardan çalışabilir durumdakilerin İşkur kayıtları otomatik olarak yapılıyor. Bu kapsamda öncelikli hedeflerden biri de çalışabilir durumda olanların yardım almak yerine iş sahibi yapılması. Bu amaçla sosyal yardım ile istihdam arasında bağlantı kuruldu.
    Proje kapsamında sosyal yardım isteyen önce İşkur’a yönlendiriliyor. İşkur’a yönlendirilen bu kişilerle en geç 2 hafta içinde irtibata geçiliyor. İş ve meslek danışmanları, bu kişilerin beceri düzeylerini test ederek yapabilecekleri işleri tespit ediyor. İşe yerleştirilebilecek olanlar işe yerleştirilirken ihtiyaç duyanlar ise kurslara yönlendiriliyor.
    Eylem planının yürürlüğe girdiği şubat ayından 31 Ekim 2012 tarihine kadar Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına başvuran kişilerden 274 bin 884’ünün İşkur’a kaydı yapıldı. Bu kişilerin 83 bin 328’i iş başvurusuna yönlendirildi. 56 bin 328 kişi de beceri kazanıp meslek sahibi olmaları için mesleki eğitim kurslarına yönlendirildi. Bu kapsamda 17 bin 169 kişi işe yerleştirildi. İşe yerleştirilenler sosyal yardım almaktan kurtulduğu gibi düzenli bir gelire kavuştu. Devlet açısındansa yardım alan bu kişiler, sigorta primi ve vergi ödeyen konumuna yükseldi.

13 BİN KİŞİ MESLEK ÖĞRENDİ

Türkiye genelinde Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları’ndan yardım alan 13 bin kişiye meslekî eğitim verildi. Elazığ’daki hazır giyim kurslarına katılan kadınlara meslek öğretiliyor. Ürettikleri giysiler ise maddî durumu iyi olmayan ailelerin çocuklarına dağıtılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder