16 Kasım 2012 Cuma

Röportaj;Marmara Üniversitesinde Öğrenci temsilci seçimleri



Okullarda seçim heyecanı yaşanıyor. Özellikle Üniversitelerde  gerçek seçimi aratmayacak bir rekabet yaşanıyor.Çünkü fakülte temsilcisinin dekan veya rektörle görüşebilme imkan ve yetkisi var.Hele Üniverisite temsilcisi seçilmek ayrı bir prestiji bulunmakla beraber  Cumhurbaşaknı ile görüşme fırsatı doğabilir.
Yani okulla ilgili projeniz fikriniz varsa bunu gerekli mercilere iletmenin en iyi fırsatı temsilci seçilebilmek.
Fevzi Buğday  bir Mardinli, Marmara Üniversitesi  A.Eğitim Fakültesi Zihinsel Engeliller Öğretmenliği öğrencisi.Resimlerinden de anlaşılacağı gibi daha önce temsilcilik tecrübesi  bulunup bunun için Akarara’ya TBMM’de konuşma yapmak üzere gitmiş.Burda O zamanın Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik ve birçok milletvekili ile tanışma fırsatı oldu.

Bugünkü Ropörtajımızı  Feyzi  Buğday ile yapacağız.

Feyzi  Bey Siz Aslen Mardinlimisiniz Şınaklı mı?
Aslen Mardinliyim Şırnakta yaşıyorum Lise öğrenimimi Ağrı Elaşkirt Lisesinde gördüm.

Aile ordamı İSTANBULDAMI ? Kaç Kardeşsiniz?Üniversite Okuyan başka kardeş varmı?
Ailem Şırnak İdilde yaşıyor. 11 kardeşim var. 6 kaderşim üniversitede öğrenim görüyor.

Niye zihinsel engeliler?Niye İSTANBUL?
Toplumun  engel grubuna karşı duyarsız davranmaları ve olumsuz tutumlarından dolayı bu bölümü tercih ettim.Kendimi geliştirebilmem için en uygun şehir İstanbul olduğunu düşündüğüm için.

Bir akademik çalışmanız odlumu bölümünüzle alakalı?
Evet  makale çalışmam oldu.Haberasr adlı sitede Engelli Komşu İstenmiyor başlıklı makalem yayınlandı.Ayrıca diğer aratırma ve çalışmalarımı Sınav haber ve Rehberliği sitenizle paylaşmaya çalışıyorum

Resimden tecrübeniz olduğu  anlaşılıyor?Biraz bahsedermsiniz?
Ağrı ili il öğrenci meclisi Başkanı olarak Ankara’da Türkiye Öğrenci Meclisi Başkanlığı seçimlerine katıldım.Dramatik bir şekilde başkanlığı bir oy  kaybettim.TBMM’de eğitimdeki çarpıklıklar ile ilgili konuşma yaptım.O zaman ki Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik,Başabakan R.Tayyip Erdoğan’la kısa bir sohbetim oldu.


Şimdi niye aday olmak istiyorsunuz?Üniversite yeterince yormuyor mu zaten.Zaman ayırabilecekmisiniz?
Sorunların olduğu yerde yorulma olmaz bizim için.Bence Üniversiteli olmak sorunlara duyarlı olmayı gerektirir.

Üniveristeden beklediklerini buldun mu?Artılarından eksilerinden bahsedermisn?
Beklediğimin tam tersi bir üniversite ortamı ile karşılaştım.Maalesef hayalimle gerçekler örtüşmedi.Köklü ve namlı bir üniversiteden daha uygun ders ortamı daha çok materyal,daha sorunsuz ortamlar beklerken…

Artılardan bahserdersek…

Deneyimli Profesör ve diğer derse giren hocalardan faydalanmak bizim için ayrı bir gurur verici durum.Hazırlanan etkimlikler,öğrencilerin gelişmesi açısından büyük önem arzeder.

Zaman ayırdığınız için Teşekkür ederiz.Tarafsız bir yayın organı olarak tüm adaylara başarılar dileriz 


Ben teşkkür ederim iyi yayınlar diliyorum bende. 

                                                                                                                      Ropörtaj:Fyslpktzl

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder