8 Kasım 2012 Perşembe

İkinci Üniversite nedir? Kimler Başvurabilir?

Anadolu Üniversite Aöf İkinci Üniveriste nedir?

Kimler Başvurabilir?

Anadolu Üniversite Aöf İkinci Üniveriste'de hangi bölümler bulunmaktadır?

Herhangi bir yükseköğretim programından mezun olanlar ile örgün yükseköğretim kurumlarının lisans bölümlerinde veya önlisans programlarında kayıtlı öğrenciler, aynı alanda olmamak üzere Açıköğretim, İktisat, İşletme Fakültelerinin lisans bölümlerinden veya önlisans programlarından herhangi birini tercih edebilirler.
 
ÖSYM'nin Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alan KKTC'deki üniversitelerde okuyan öğrenciler de başvurabilirler.
Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı ile Türkiye'deki üniversitelere yerleştirilen yabancı uyruklu öğrenciler de başvuruda bulunabilirler.
 
Uyruğundan biri T.C. olup yurtdışı yükseköğretim kurumlarını bitirerek Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'ndan denklik belgesi alanlar başvurabilirler.
Herhangi bir örgün yükseköğretim kurumundan kaydı silinenler ile herhangi bir örgün yükseköğretim programında kaydı bulunmayanlar başvuru yapamazlar.
Yurt dışı yükseköğretim kurumlarında halen kayıtlı olup uyruğundan biri T.C. olan öğrenciler başvuru yapamazlar.
 
Açıköğretim, İktisat, İşletme Fakültelerinden mezun olanlar başvuru yapabilirler ancak, halen kayıtlı olanlar başvuru yapamazlar.
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi dışında başka bir üniversitede açık veya uzaktan eğitim sistemi ile öğrenim gören öğrenciler de aynı alanda olmamak üzere başvuru yapabilirler.
Yukarıdaki koşullara uyan lisans veya önlisans mezunu veya kayıtlı öğrenciler İkinci Üniversite kayıt türünden yararlanabilirler.
Adayların kayıtları “İnternet Başvuru” ve “AÖF Bürolarından Kayıt” olmak üzere iki aşamalı yapılmaktadır.
İkinci Üniversite kapsamında Açıköğretim, İktisat, İşletme Fakültelerinin birinci sınıfına kayıt yaptırılabilecek önlisans programları ve lisans bölümleri;

AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ   (ÖNLİSANS) Bölümleri
 
1)    ADALET  
2)    BANKACILIK VE SİGORTACILIK  
3)    BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI  
4)    ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ  
5)    DIŞ TİCARET  
6)    ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİM, İLETİM VE DAĞITIMI 
7)    EMLAK VE EMLAK YÖNETİMİ  
8)    EV İDARESİ  
9)    FOTOĞRAFÇILIK VE KAMERAMANLIK  
10)    HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM  
11)    İLAHİYAT  
12)    İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ  
13)    İŞLETME YÖNETİMİ  
14)    KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM  
15)    LABORANT VE VETERİNER SAĞLIK*  
16)    LOJİSTİK  
17)    MARKA İLETİŞİMİ  
18)    MEDYA VE İLETİŞİM  
19)    MENKUL KIYMETLER VE SERMAYE PİYASASI  
20)    MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI  
21)    ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA***  
22)    PERAKENDE SATIŞ VE MAĞAZA YÖNETİMİ  
23)    RADYO VE TELEVİZYON PROGRAMCILIĞI  
24)    SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ  
25)    SOSYAL BİLİMLER  
26)    SOSYAL HİZMETLER*  
27)    SPOR YÖNETİMİ  
28)    TARIM  
29)    TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ*
30)    TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ*
31)    YEREL YÖNETİMLER
 
AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ   (LİSANS) Bölümleri
1)    FELSEFE  
2)    SOSYOLOJİ  
3)    TARİH  
4)    TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI          

 
İŞLETME FAKÜLTESİ   (LİSANS) Bölümleri
1)    İŞLETME  
2)    KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ**      

İKTİSAT FAKÜLTESİ   (LİSANS)Bölümleri
1)    ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ  
2)    İKTİSAT  
3)    KAMU YÖNETİMİ  
4)    MALİYE  
5)    ULUSLARARASI İLİŞKİLER

    * Bu programa alınacak öğrenciler staj, klavye sınavı ve uygulama derslerini almak zorundadırlar.
  ** Bu programa alınacak öğrenciler isteğe bağlı staj yapacaklardır.
*** Özel Güvenlik ve Koruma Ön Lisans Programına kayıt yaptıracak adaylar tam teşekküllü resmi bir hastaneden, bu mesleği yapmayı engelleyecek fiziki ve ruhsal engeli olmadığını, erkek adayların 1.75m’den, bayan adayların 1.65m’den kısa olmadığını belgeleyen yeni tarihli heyet raporu ile sabıka kayıtlarının olmadığını gösteren belgelerini kayıt için AÖF bürosuna vermeleri gerekmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder