17 Kasım 2012 Cumartesi

Dersu Uzala, Suya elektriğe para vermeyen adam

GÖNÜL ADAMI DERZU VE KAPİTAN


Aslında bu filmi mehmet movie database de inceledim (ahanda burda) ancak oraya bakmayanlar için buraya da yazmak istedim. Çünkü bilinmesi gereken bir adam Dersu uzala.Akira kurosawa nın hep düşündüklerimi anlattığı filmi. 1975 te çekilmese benden arakladı diyebilirim. normalde hocam ben akira kurosawacıyım yok ben kim ki duk cuyum yok ben wong kar waiciyim tipleri vardır asla onlardan olmadan akira kurosawaya bile ait olduğunu bilmeden izlemiştim bu filmi. filmin bir kısmı doğanın karşısında insanın ne kadar aciz olduğunu anlatır, başka bir kısmı kapalı beton odalar içerisinde kendimizi hapsettiğimiz gerçeğini tokat gibi suratımıza çarpar. dersu ısınmak için odunu parayla alan yüzbaşının karısına niye para veriyorsun diye çıkışır. oduna niye para veriyorsun? suya niye para veriyorsun? der sonra ulan niye para veriyorum ben dersiniz, marketi basasınız gelir.
dersu uzala aslında bizim her zaman şehirden kaçmak isteyen yanımızın vücud bulmuş halidir. paraya ihtiyacı olmayan, ormanda avlanan, yanan kamp ateşinin közüyle tartışan, doğayla konuşan, tabiat ana yı sayan bir abimizdir.
ben napıyorum lan? dedim bu filmi izleyince. sk.tri b.ktan bir apartmanın içinde dört duvarla kaplı bir yerden her gün çıkıp gene başka bir etrafı duvarla çevrili yer olan işyerime gidiyorum. iş çıkışı bira bir kaç arkadaş görme sonra tekrar eve yatış.
aslında derzu ya baksan onun da bir b.k yaptığı yok. ama özgür hocam. belli bir sisteme ait değil, bir dini yaşamıyor, pu.st ingiliz aristokratları gibi av gezisine çıkmıyor acıktığı zaman vuruyor, ateşte yedikten sonra tekrar yoluna gidiyor. bir yolu var mı? o da yok anasini satim.. öle bön bön takılıyor ormanda.
çok övdüm p.zevengi ama sistemi kıran karakterler hoşuma gidiyor. biz ise matrixte boynunda kocaman delikten hortum girmiş bireyler gibi sen buna güleceksin denilen şeylere gülüp bunlara ağlayacaksın denilen şeylere ağlıyoruz.
sonuçta kesinlikle izleyin ardından in to the wild çakın, daha sonra değil sırt çantası gima poşetiyle kendinizi dağlara vurursunuz bak buraya yazıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder