1 Mart 2012 Perşembe

Hoşgeldin mart




Bügün 1 mart(Baba Marta ).Bizim oralarda baharı müjdeleyen ilk gün olarak kutlanır ve sadece oraya  has bir gelenektir. Bugün dilek tutulur.Bileklere kırmızı-beyaz ipliklerden oluşan bir bileklik takılır.Dileyenler evlerinin kapılarına  veya sevdiklerinin yakalarına da asabilirler. Marteniçkaları (bu bilekliğin adı) leylek görene kadar ya da yeni açan bir ağaç görünceye kadar bileğinde taşırlar. Daha sonra  dileklerini tutarak o ağaca ,ya da leylek gördülerse de  bir taşın altına gömerler.Şans, bereket, huzur ve mutluluk getirildiğine inanılır.
Ben de bugün hepinize bolca şans,çok bereket,bol huzur ve bitmeyen mutluluk dilerim !!!

Kırmızı beyaz kalbi bugün için hazırladım  ve kapıma astım.Çocuklar için  krep hazırladım ve küçük bir kutlama yaptık.Şimdi de ev halkına bileklik takmaya gidiyorum ...

Güzel bir perşembe diliyorum !!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder