22 Mart 2012 Perşembe

Çocuklarımızla iletişim kurmak-dünkü eğitimin konusu

Hepimizin bir pin kodu olduğunu biliyormuydunuz .Bu pin kodunu doğru girdiğinizde doğru iletişime başlamış oluruz.Eğer yalnış girersek iletişimde problem yaşarız.Bu konuyu biraz açmak gerekiyor tabii.Öncelikle ilk adım çok önemli. Doğru iletişime geçmek için iyi bir giriş yapmalıyız.Burda temel kavramlarla başlıyoruz.Günaydın,merhaba,nasıl geçti okulun vs.Çocuklarımızla iletişime geçtiğimizde doğru bir mesafede olmamız çok önemli.Mümkünse onun seviyesine inip ,doğru gözlerine bakmalıyız.Gerekiyorsa ve tabii o buna izin veriyorsa kucağımıza almalıyız(ergenler için geçerli değil onlar aksine uzak durmayı seviyorlarmış).Her zaman ona ,onu dinlediğini göstermeliyiz.O anda her ne yapıyorsak ona biraz ara vereceğiz,nasıl olsa yemek pişer ama bu anı geri alamayız.Çocuklara bir mesaj verirken muhakkak duygu vurgulanmalı.Örneğin:Kardeşinle aranızda geçen tatsızlık beni çok üzdü.Odanı sürekli ben topladığım için çok fazla yoruluyorum ve buna benzer cümleler.Muhakkak duygu vurgulanmalı.Çocuklar aşağılanmamalı.Sen böylesin,sen öylesin asla denmemeli.Çocuklarımızla konuşurken verdiğimiz mesajlar çok önemli.Daima ben mesajları vermeliyiz.Senli mesajlardan çekinmeliyiz .Ve benim için günün en anlamlı iki cümlesi şöyleydi:
Çocuklarımızın sorunlarını çözmekten çok,kendi çözmesini öğretmeliyiz ve 
onlara nereye gideceklerini  değil , nasıl yürüyecekleri anlatmalıyız.
  
Dün özetle işlediğimiz konular bunlardı. .Bazen rutin görevlerimize öyle bir kaptırıyoruz ki kendimizi sanki ev toplanmayacak,sanki yemek pişmeyecek,varsın biraz beklesinler.Zamanımızı öncelikle çocuklarımız için ayırmalıyız.Ergenliğe kadar kurulan doğru iletişim çok önemli.Ondan sonra zaten çocuklar bir şekilde uzaklaşıyor ebeveynlerinden ,bu bir gerçek.Bizden çok ,arkadaşları ön planda olacak o dönem.Onun için bugünün kıymetini bilmeli ve doğru iletişim kurmamız şart .      


Resim kotam doldu .Bana acil help lazım.Ne yapmalıyım arkadaşlar....                                            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder