2 Şubat 2012 Perşembe

DOTA Nedir? Nasıl Oynanır? Yenir mi?




Efenim bir kaç zamandır gençliğin delicesine oynadığı bir oyun var. Ben de muhabbet aralarında duyar oldum;

-hocam dota oynuyorum cok deli
-oo bende oynuyorum
-dota öylesine bir oyun ki cocugumu keserim
-ben yatımı veririm dota için

Sonucta bende bir deneyeyim dedim oyunu sonra netten araştırdım adam gibi ne olduğunu anlatan yok o yüzden oynamak isteyenler gugıldan aratmışlarsa dota nasıl oynanır diye buraya baktıkları zaman yardım alabileceklerini düşündüm. O derecede yardımseverim bir yandan.

Şimdi bu dota dedikleri warcraft 3 oyununda bir map. Yani bir expansion yada ayrı tek bir oyun değil. Ayrıca D.O.T.A nın açılımı Defence of the ancients.
Oyun şöyle ki 1v1 2v2 3v3 tarzı takımlar halinde bir haritada ayrı köşelerde başlıyorsunuz. warcraft 3 oyununa benzer bir şekilde ancak bu map oyununda bina yapmak yok sadece en başta herkes hero larını seçiyor ve pvp tarzı herolarla birbirine giriyor. Ana mantık bu. Sırf heronuz olduğu için doğal haliyle herolar lvl atladıkca kullanacağınız büyüler önem kazanıyor.


Oynamak için ilk once warcraft 3 reign of chaos ve bunun expension yani ek paketi olan frozen throne u kurmanız gerek. Bunu nerelerden bulabilirsiniz? en kolayı torrent sitelerinden indirmeniz zannımca.

Şimdi teker teker indirecekseniz.

1-warcraft 3 reign of chaos
2-warcraft the frozen throne expansion pack
3-warcraft patch yaması 1. 21 1.24 ne bulursanız artık aratın gugılda bulursun
4- en son dota map ki bu bir kaç kblık bir dosya bunu oyun içinde map yerine atacaksınız.

Şimdu ilk başta oyunu internetten oynamadan önce bu dota haritasının ai versiyonları var yani dota haritasının ismi neyse sonuna ai yazıp aratın gene gugılda orda cıkan haritayı da ekleyin oyuna böylece tek başınıza karşınızda bilgisayarın yönettiği herolara karşı oynayabilirsiniz.

İnternette arkadaşlarınıza karşı oynaka isterseniz en başta sorunsuz lan dan oynamayı tavsiye ederim. Ardından battlenet serverleri var onu araştırın gugıla battlenet servers for dota yazın en sonda hamachi den bilgisayarınız internette lan olarak göstererek oynayabilirsiniz.


dotayı indireceğiniz official site;

http://www.getdota.com/

ardından yardımcı olabilecek bir kaç türkçe site ki hiç birinde benim kadar dota for dummies modunda anlatan yok o yüzden yazdım bu yazıyı.

http://www.dotaturkiye.com/
http://www.trdota.com/forums/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder