20 Şubat 2012 Pazartesi

Karamelli ,tarçınlı ,elmalı bişey...



Elmalı tart severmisiniz???Biz ailecek bayılırız.Bu sefer farklı bir tarif denedim.Çok başarılı olamadı ama bir daha ki sefere olacak.Bu tartı farklı kılan şey ters pişmesi.Anlatıcam nasıl.Önce tart kalıbın içine bir bardak toz şekeri çok az su ile karamelize ettim.Sonra dilim dilim kestiğim elmaları( ben soymadım ama soyulsa daha iyi olurmuş) içine üstte görüldüğü gibi dizdim ve karamelde iki uç dakika yumuşattım.Bu arada üstüne biraz da tarçın serptim.Tüm bunları yapmadan önce tart hamurumu hazırlayıp dolapta beklettim.Tart hamurun tarifi şöyle:1 yumurta,2 su bardağı un,125gr. margarin(veya tereyağ),1 dolu çorba kaşığı pudra şekeri ve iki çorba kaşığı su.Tart hamurunu tart kalıbından iki parmak büyük açtım.Sonra elmalı karışımın üstüne yaydım. Taşan kısımları da tart kalıbın dış kısmına kıvırarak yapıştırdım.Sonra fırında 170 derecelik önceden ısınmış fırına verdim.
Üstü pembeleşince de çıkardım.Sonra ters çevirdim ve işte bu kadar.Sade dondurma ile harika servis olur.Hem elma,hem karamel hem tarçın eee daha ne olsun .Afiyet olsun !!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder