2 Kasım 2012 Cuma

Dersaneler kaldırılınca okulların eğitim kalitesi dengelenebilecek mi?

 Sayın Başbakan Erdoğan anlayamadığımız bir saikle ortaya bir söylem attı.dersanler kaldırılacak…
Neden böyle bir şeye ihtiyaç duyuldu anlayamadık doğrusu.sayın Erdoğan gerekçesini anlattığına göre
maddi durumu zayıf ailelerin çocuğunu dersaneye göndermekte zorlanıyor olması. Haklılık payı var
elbet. Dersanler bir gereklilik haline geldi.sınav eşiği gibi görülmeye  başlandı.Haliyle nede olsa öğrenci dersaneye gidecek diye okullar da da sınava yönelik bir eğitim verilmediği gibi asıl dersler de ihmal edilir oldu.fakir aileler de çocuğunu okutmak için Zorunluluk gördükleri dersanelere  kıyıda köşede biriktirdiklerini  verir oldular.
AKP hümetlerinin sosyal alanda attığı adımları inkar edemeyiz.Fakir ailelere,işsizlere,yaşlılara,dul ve hastalara yönelik yaptığı maddi yardımlar önemli hususlardır.Bu yardımlar vesile ile çocuklarını dersaneye gönderme gücüne kavuştular.
Ancak dersanlerein kaldırılması fakir ve zengin öğrenci arasındaki haksız rekabeti kaldıracağını zannetmiyorum.Hatta aksi durumu olur.Çünkü maalesef eğitim kalitesi her eğitim kurumunda aynı değil. Ortaöğretim puanalrı buna kanıt.Okul türleri ve özel ile devlet okulları arasındaki fark da ortada. Kırsal kesimdeki bir lise ile istaanbuldaki bir Anadolu lisesi aynı eğitim kalitesinde değil maalesef.Hatta sınıflar arasında bir eğitim farkı var.eğitim sisteminin eksiklği maalesef.Dersanler bu farkı bir nebze azalttığını kabul etmek lazım.Öbür taraftan bir sektör haline gelmesi ucuzve pahalı dershane meselesi de aileleri yıpratmaktadır.
Devlet,okulların eğitim kalitesini dengeyecek ve yükseltecek ise hak verilebilir.Ama sorumluluğun farkında olan vicdanlı öğretmenleri hariç tutarak MEB’te işini garantilemiş havasıyla artık işine lakayt kalan savsaklayan öğretmen bozmaları dururken nasıl dengeleyeceksiniz okulların eğitim kalitesini merak konusu…
                                                                                                             Faysal PeKTeZeL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder