13 Ekim 2012 Cumartesi

Giris, gelisme, sonuc ve bere

Lisede kompozisyon odevlerine hep insanoglu soyle boyle diyerek baslardim. Daha sonra bir kac dandik onerme ile gelisme paragrafini yazar, ardindan sonuc olarak soyle bidi bidi diyerek sonuc paragrafini yazardim. Hic sevmezdim bu giris gelisme sonuc kalibinin kompozisyonda bana dayatilmasini. Zaten turkcem cok kotuydu kompozisyonum ya cagina gore cok ileriydi veya ogretmenim bana gore geriydi. O yuzden hic adam gibi not alamamisimdir turkceden.

Bu bahsettigim giris gelisme sonuc kalibi hayatimiza o kadar empoze edilmiski yasadigimiz iliskilerde ayni sekilde belli asamalara bagli olarak gelisir oldu. Giris kisminda bir cafeye gittiginiz hoslanilan kisi ole gelisme kisminda ortak paydada bulusup daha yogun bir zaman gecirmeye basliyorsunuz. Gelisme paragrafinin sonlarina dogru aci bir sevisme yasayip sonuc kisminda bir daha sevmeyecegim diyerek bitiriyorsunuz kompozisyonunuzu. Ve baslik olarak ask yazmak kolay geliyor bu yaziya.

Daraldim yahu hep ayni ayni. Biraz degisik olsun insanoglu yada insankadini, humanity, ol piipil, eraund di vorld refricireytir (ingilizce bliyorum ben ) hani o filmlerdeki renkli bereli, iliskilerde uzaga bakan, canli dinamik hatun kisiler nereye takiliyor cok merak ediyorum.

Bu arada ananemin ipadinden yaziyorum (evet ananemin aypedi var cok acaip) dogal olarak mal gibi imla hatalarim olabilir ama hic pisman degilim, de da ekini ayri yaz diyen turkce ogretmenime de bunu demistim o da beni siniftan kovmustu.

Neyse sonuc kismina gelirsek. Nerde yahu o bereli tatli hatun kisilikler yoksa hepsi oldu mi (issiz acun kaldimi imdi yurek yirtilir) (kendimden tiksindim) (bereli hatunkisi okusa gelmez simdi tuh)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder