1 Temmuz 2013 Pazartesi

Portakallı şekerleme yapmaca

Uzun zamandır portakal dilimli şekerleme yapmak istiyordum.Uzun bir arayış sonunda bana en kolay gelen tarifi uygulayıp ,şu nefis turuncu şeylerden yaptım.Yapamı çok kolay.Akşam yediğimiz portakalların kabuklarını özenle kestim,sonra içindeki beyaz kısmı da ayırdım( yaklaşık 5 portakal kabuğu kullandım) ve içine yarım tatlı kaşığı tuz ilave ettiğim soğuk suya bastırıp, sabaha kadar beklettim.Daha sonra suyu süzdüm ve üstüne gelecek gibi su ilave edip bir taşım kaynattım.Bu işlemi iki defa tekrar ettim.Daha sonra içine 1 bardak şeker ve 1 bardak su ilave edip kaynamaya bıraktım.Karışımı ,suyunu çekip ağdalaşıncaya kadar pişirdim .Yağlı kağıdın üzerine yaydım ,biraz soğuyunca da şekere buladım,evde bitter çikolata olsaydı yarısına kadar çikolataya batıracaktım ama evde çikolata durmaz ,hemen biter.Neticede nefis bir şekerleme oldu.Bu tarifi limon kabuklarıyla da denemek lazım diyorum.
Afiyet olsun !!!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder