26 Temmuz 2013 Cuma

Mezuna Kalmanın İyi ve Kötü Yanları

yol ayrımı anlamlı resim
Mezuna kalıp kalmamak konusunda karar verme zamanların geldi. Ya şuan kesin mezuna kaldın, ki bu demek ki yazdığın hiçbir yer tutmadı, ya da kazandın ama kayıt yaptırma konusunda kararsızsın.

Mezuna kalmak ile ilgili birçok yazı yazmayı düşünüyorum, kalmayı düşünenler ve kararsız olanlar; yanınızdayım. :)

Bu yazıda bir mezunun avantajlı ve dezavantajlı olduğu konuları yazacağım.

Önce kötüyü söyle, Mezuna kalmanın Kötü Yanları Neler? 
  • Ailen Seni Başarısız Biri olarak görür(mü?): Mezuna kalma durumun varsa etrafındakileri daha bir can kulağıyla dinler, söylediklerine daha bir  takılırsın. Çevrendeki insanların kimi gitsin kimi kalsın bir sene daha der.
  • Arkadaşların Seni Başarısız biri olarak görür: Aynı sınıfta okuduğum bir arkadaşım 300 bin sıradan bir yere girmiş, ben 49 binden bir yere girmedim diye bana düşük zekalı muamelesi yapmıştı(Hehehe :D). Ben de gülüp geçmiştim seninle seneye görüşürüz diye. Çünkü ben mezuna kalma kararı alırken her şeyi göze almıştım ve kendime güveniyordum.
  • Sen kendini başarısız biri olarak görürsün: Ben OKS'de istediği yeri kazanamamış, ilk girdiği YGS'de berbat, LYS sınavlarında da bir o kadar berbat bir sonuç almış biriyim diyordum kendime. (Şuraya dikkat, 49 bini asla küçük gördüğüm yok, çok iyi de bir yer, sadece benim hedefim daha yukarıda olduğu için daha aşağıları biraz aşağı görmemdi yaptığım, sana da tavsiye ederim.)
  • Girdiğin ilk YGS sınavından da başarısız olursan 'gerçekten boşuna 6 ay hazırlanmışım, gerçekten boşuna mezun kalıp 1 senemi yemişim' deme ihtimalinin olması.
  • Resmiyette, İŞSİZ olarak gözükürsün ki en vurucu madde de budur bence. Bankalar sana kart vermez. Öğrenci indirimlerinden 'asla' yararlanamazsın çünkü resmiyette sen bir İŞSİZsin. 
  • Kendini tanıtırken, bir yerde yaşın, eğitimin sorulduğunda 'İlk sene yapamadım, tekrar hazırlanıyorum' der ve 'Hmm...' tepkisini alırsın.
  • Dershaneye, gidersen eğer, herkese kendini 'mezun' olarak tanıtmak zorundasındır, 12lere bile.
  • Kendinden bir yaş küçük insanlarla yarışmak zorunda kalırsın. Bu kötü bir yan olmayabilir ama olabilir de.
  • Resmiyette, artık ailene bağlı değilsindir. Sağlık hakkın yoktur, sigorta yaptırman gerekir.
  • Resmiyette, öğretmen çocuğu bile olsan öğretmenevinde tam ücret alınır.

İyi yanlara geçmeden, çok kötüymüş la mezun durumu? 
Evet, belki yukarıdakileri okuyunca şaşırdın ama hepsi tamamen gerçek. Sen, evet ben mezuna kalacağım deyip noktayı koymayı düşünüyordun belki ama bütün bunları düşünmeden yapmışsın demek. Mezuna kalmanın avantajları da var, ama bunlar senin mezuna kalınca her şey güllük gülistanlık düşünceni bertaraf ediyor ki sonuç olarak bunlar gerçekler :)

Mezuna Kalmanın İyi yanları nedir peki?
'Kötü' yanları varsa bir o kadar da iyi yanı var. İsteğim, ikisini de gör, kararını sen ver.
  • En başta, Okul artık bitmiştir. O haftanın 5 günü saatlerini çalan seni yoran sıkıcı şey artık yoktur hayatında. Evet böyle diyorum çünkü gittiği liseyi beğenen kişi henüz görmedim, genellemede beğeneni de vardır ama azınlıktır.
  • Boş vaktin yani çalışma vaktin artar. Okulun senden aldığı vakitleri çalışarak doldurma şansın doğar.
  • Yazılılara hazırlık derdi olmaz, vaktini çalmaz. Okulu ilgilendiren iyi yanlar bu 3 maddedir .
  • Tamamen sınava odaklanırsın. Arkadaşlarını kendin seçersin. Seviyene göre arkadaşların olur. 
  • Önünde 'sınava hazırlık'tan başka yapacak bir şey yoktur.
  • Senin için güneş yeniden doğar! Geçen sene yaptıklarını yapmazsın artık. Ve Bu sana özel olarak verilmiş bir kendini kanıtlama savaşının en büyüğü ve en güçlüsüdür.
  • Gerçekten kendine güveniyorsan. Bu seneki sonuçtan daha iyisini yapabileceğine inanıyorsan mezun olarak hazırlanmak senin için çok kıymetlidir.
Evet, gördüğün gibi genel olarak okulun bitmesi çevresinde dolanıyor mezun olmanın iyi yanları. Ben mezuna kalırken 'sadece İstanbul'da okumak değil, İstanbul'da iyi bir üniversitede okumak istiyorum.' demiştim. Yani İstanbul'da İyi bir üniversite fikri çok sevdiğim çok istediğim İstanbul fikrine baskın geldi ve tekrar hazırlandım. Etrafımda, en yakınlarımdan bana 'Bir yere giriver bu sene, mezuna kalırsın YGS'ye girersin bir aksilik olur gidiverir bir senen.' dedikçe ben kendime olan güvenimle onlara karşı durdum fikir olarak. Sanki doğruyu bir ben biliyordum da onlar yanılıyormuşçasına kararlıydım tekrar hazırlanmaya. YGS'den sonra gördüm ki herkes bana benden daha çok güveniyor :)) Öyle ki, 1.5 senedir İTÜ fikrine alıştıramadığım ailem YGS'den sonra benim kazanışıma kesin gözüyle baktılar. YGS YGS diyorum da, YGS'den sonra LYS'ye hazırlanmak zor oldu çünkü YGS'ye fazla ağırlık vermiştim. Hepsini göz önünde tutarak sana aylık plan yapmayı anlatacağım yarın :)

Mezuna kalmak yazı serisi devam edecek ^^
Devamı; 12. Sınıf vs MezunMezunlar için Dershane Seçimi daha fazlasına blogda Mezun diye aratarak ulaşabilirsin.
İyi düşünmeler, İyi çalışmalar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder