7 Mayıs 2013 Salı

Android Root Nedir?

android rootGünümüzün en popüler işletim sistemlerinden biri olan Android gelişimi için çok sayıda program şirketide tema ve program üzerine çalışıyor ancak android işletim sisteminin orjinalinde verilen (güvenlik amacıyla) sınırlı yetki bazı gerekli uygulamaları tam anlamıyla çalıştıramaz hale getiriyor.Bu yetkileri genişletmek ve telefonunuzun derinlerine nufhuz etmek tabi ki mümkün.

Öncelikle bu işlemler garanti kapsamındaki telefonunuzun garanti dışı kalmasına neden olabilir.İşlem sırasında oluşacak hatadan kullanıcı sorumludur.

Telefonunuzun marka ve modeline göre internette root lar mevcut kısa bir arama ile root bulabilirsiniz.

İndirdiğiniz root dosyasını telefonunuzun belleğine atın ve telefonunuzu kapatın

Telefonunuzun marka ve modeline göre farklı root giriş seçenekleri var bunlar Home>Kapatma Tuşu
veya Home> Ses aç veya kapat tuşu gibi bunu da telefonunuza uygun olanı araştırarak bulabilirsiniz.

İndirdiğiniz dosyayı root menuden (artık telefonunuz nasıl destekliyorsa) yüklemenizle telefonunuzu root etmiş olursunuz.

Root işlemini buradan çok detaylı şekilde anlatmadım çünkü yararının yanında zararda verebilecek bir uygulama çeşidi onun için siz video kaynaklı dosyalarda arama yapın ve mutlaka yedeklerinizi alın.Hatta Root etmeden önce sistem yedekleme konusunda araştırma yapın.Yanlış yapılan her işlem telefonunuzun açılmamasına yada hatalı açılmasına neden olabilir.

Bu yazımda da Root hakkında bilgi vermek istedim genellikle yaşanan sorunlar yanlış rootlama ve ne yaptığını bilmeden hareket etme sonucu oluşan bir takım aksaklıklar onun için mutlaka yedek alınmalı ve root etme işlemini adım adım görsel olarak takip edip en son uygulamalıyız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder