16 Mart 2013 Cumartesi

Hepimizin İçinde Bir Öküz Vardı




Eve geldiğimde kapı açıktı. Elimde ekmek ve yumurta ile aralık duran kapının önünde duruyordum. Hırsız girmiş olmalı diye düşündüm. Ancak elimdeki ekmek ile hırsıza karşı nasıl bir tehdit oluşturabilirim bilmediğimden inceden bir tırsarak içeri girdim. Salondan yere düşen camların kırılma sesleri geliyordu. Salona girdiğimde onu elindeki vazoyu yere atarken gördüm.
-yuh içeri nasıl girdin
diye sordum
-bana anahtarı verdiğini unutmuşsun hemen! zaten pek heveslisin unutmaya! diyerek vazoyu hızlıca yere fırlattı.
O andan sonra korkmuştum üzerime vazo atar diye biraz geri çıktım. Anlamadığım nerden bulmuştu o vazoyu ben bile nerden geldiğini bilmiyordum.
-sana aldığım herşeyi kıracagim, al işte !
hatırlamıştım onun hediyesiydi. şimdi eline pipomu almıştı. Hiç öğrenemedim ben pipo kullanmayı yakınca dumandan boğazım yanıyordu atmıştım evin bir köşesine. Biraz duraksama ile pipoyuda yere attı ama kıramadı üzerine çıkıp zıplayarak ezdi.
-bir daha sakın beni arama dedi ve hızla kapıya doğru gitti.Arkasından bakmadım nasıl süpürcem lan ben burayı diye düşünüyordum so sırada. Elektrik süpürgesi bozuktu.80lerden kalma birgırgırım vardı ve ağzımla süpürsem daha etkili olurdu. Yarım saatlik bir çalışmanın sonunda etrafı topladım ve koltuğa oturdum. Tam yumurta yapmak için ayağa kalktığımda kapı çaldı. Ağlayan bir hatun çıktı karşıma.
-neden geldin dedim
-kusura bakma çok sinirliydim etrafı dağıttım biraz toplamana yardım etmek istedim dedi
-topladım ben dedim
-... olsun konuşalım biraz dedi
bir şey demedim içeri geçtim tavayı buldum yumurta yapmaya başladım , salondan vıcı vıcı sesleri geliyordu. İçeri baktığımda bir bezle kalan cam parçalarını aldığını gördüm. Pek bulaşmadan yumurtama geri döndüm. bir kaç dakika sonra bir elimde tavada yumurta bir elimde ekmek ile salona girdim.
-açmısın diyerek sehpaya oturdum.
-yok ben yedim dedi.
Ulan ne ara yedin dedim içimden bütün gün salonumun azına s.ctın dedim kendi kendime
-neden böyle olduk biz dedi
-açım ben dedim. Aç olduğum zaman pek konuşmayı sevmiyordum. Hele mevzu bahis yumurta ise o esnada sadece ekmek olabilirdi benim dostum.
-hep bu öküzlüklerin yüzünden böyle oluyor biliyorsun değil mi ? dedi
-bir öküzü salonuma bağlasam daha az dağıtırdı dedim
sinirlenip ayağa kalktı bir an başka vazo var mı lan evde diye düşündüm ola ki kırarsa yumurtanın içine cam girmesin diye tavayı ne ile kaparım diye içimden geçiriyordum ki hızlı adımlarla odadan çıktı. Evden çıktı mı yoksa mutfaga mı gitti anlamadım. Bir kaç dakika ses gelmedi. Yumurtamı yemeye devam ediyordum ancak her an üzerine aslan atlayacak bir ceylan gibi ürkek bir yeme şeklim vardı. İkide bir kafamı kaldırıp etrafı kesiyordum. Mutfaktan bıçak alıp saplamasın bana diye düşündüm ve ayağa kalktım. Mutfaga baktığımda boştu. Evin kapısı ardına kadar açıktı. Dingonun ahırı ya burası gel kır git diye sinirlenerek söylendim. İçeri girdim ve yumurtayı yemeye devam ettim ve neden bütün sevgililerim öküz diye düşündüm. Yoksa ben mi öküzdüm. Hepimizim içinde bir öküz vardı. Evet evet hepimiz öküzdük.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder