22 Mart 2013 Cuma

MARMARAY

   Asrın projesi olarak nitelenen marmaray 2002 yılında boğaz tüp geçişi ve yaklaşım tünelleri ile 4 istasyon inşaatını kapsayan sözleşme BC1 "Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi İnşaatı; Tüneller ve İstasyonlar" işi ihale edilmiş, ihaleyi Taisei Corporation (Japonya), Gama Endüstri Tes. İmalat ve Montaj A.Ş. Nurol İnşaat ve Ticaret A.Ş. Ortak Girişimi ile Mayıs 2004 tarihinde sözleşme imzalanarak Ağustos 2004'te işe başlanmıştır. 29 Ekim 2013 tarihinde Kazlıçeşme ile Ayrılıkçeşme arası hizmete açılmıştır. 
   Marmarayın diğer bir kısmı olan CR1 "Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi ve Elektro-Mekanik Sistemler" işi 2006 yılında ihale edilmiş ihaleyi alan Amd Rail (Alstom-Marubeni-Doğuş İnşaat) ortak girişim ile Mart 2007 tarihinde sözleşme imzalanarak Haziran 2007'de işe başlanılmış olup Temmuz 2010'da fesh edilmiştir. CR3 adı ile tekrar yapılan ihaleyi OHL ve Dimetronic ortak girişim grubu kazanmıştır. Ortak girişim grubu projeye halen devam etmektedir. Gebze'de bulunan şantiyesinin girişindeki tabelanın fotoğrafı aşağıdadır. 


   Marmaray Demiryolu Projesi'nin güzergahı, İstanbul Boğaz Geçişi hariç olmak üzere, mevcut banliyö demiryolu hattının güzergahına benzerlik göstermektedir. Halkalı ile Kazlıçeşme ve Söğütlüçeşme ile Gebze arasındaki mevcut istasyonların çoğu bugünkü yerlerinde kalacak; fakat binalar revizyon ve onarımdan geçirilecek veya tamamen yeni binalar inşa edilecektir.


   Sistemin tamamının devreye girmesi ile yolculuk süreleri;
  • Gebze ve Halkalı arası 105 dakika
  • Bostancı ve Bakırköy arası 37 dakika
  • Söğütlüçeşme ve Yenikapı arası 12 dakika
  • Üsküdar ve Sirkeci arası 4 dakika  olması planlanmaktadır.


Marmaray tünelde çalışılan Leica nivo
  
   Toplam hat uzunluğu 76,3 km olup bunun 63 km yüzeysel metrodan oluşmaktadır. 3 tanesi yeraltında olmak üzere toplam 40 adet istasyon planlanmaktadır. İstasyon boyu 225 metre; maksimum hız 100 km/saat; maksimum eğim ise % 18 olarak planlanmıştır.


  Marmarayın boğaz geçişi bölümünün 9,8 km'si delme tünel, 2,4 km'si aç-kapa tünel ve 1,4 km'si batırma tüp tünel şeklinde yapılmıştır. Güzargahın en derin yeri İstanbul Boğazında bulunmaktadır ve 44 metre derinliğe sahiptir.


     Marmaray boğaz geçiş kısmı ray döşeme imalatı Yapı Merkezinin bir kolu olan Yapıray tarafından Aralık 2012 yılında tamamlanmıştır.


Ülkemizde bulunan diğer tünel ve köprü projelerinin detaylarına aşağıda bulabilirsiniz :


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder