İki katıyı birbirine bağlayan Boğaziçi Köprüsünün temeli 20 Şubat 1970 yılında Beylerbeyi ayaklarının beton dökümü ile başlandı.
İki yakada bulunan temellerin dökülmesinin ardından kulenin montajına başlandı.
Aşağıdaki fotoğrafta köprü inşaatında çalışan haritacılarda gözükmektedir.
Dikey kulelerin birbirlerine yatay olarak bağlanması için ve halatların çekilmesi için kule ayaklarının üzerine kule vinçler kuruldu.
Kule ayaklarının montajının bitmesinin ardından Ortaköy'den Beylerbeyi'ne denizin yüzeyinde birbirine paralel halatlar çekildikten sonra kule vinçler yardımıyla yukarı çekildi.
Bu halatlar sayesinde iki kıta birbirine bağlanmış oldu.
Halatların çekiminin ardından tabliye montajına başlandı.
Tabliyeler tam ortadan başlayarak iki yakaya eşit şekilde yerleştirerek ilerledi.
Son tabliyenin yerleştirilmesi sırasında tören yapıldı.
1560 metre uzunluğunda ve 39 metre genişliğinde olan köprünün gemi geçiş yüksekliği ise 64 metredir.
Aynı anda yaklaşım viyadüklerinin de inşaatına başlandı. Resimde Ortaköy Polis Karakolu önünden viyadükler gözükmektedir.
Yaklaşım viyadüklerine beton dökümü
Nihayet köprü 30 Ekim 1973 tarihinde Cumhuriyetmizin 50. yılında dönemin Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından hizmete açılmıştır. Köprü; yapıldığı dönemde dünyanın en büyük dördüncü asma köprüsü olmuştur. 1978 yılına kadar üzerinden yaya olarak geçmeye izin verilmiştir.
22 Nisan 2007 tarihinde ise düzenlenen törenle yeni aydınlatma ve ışıklandırma sistemi faaliyete geçmiştir. Köprünün tamamı değişebilen 16 milyon led armatür ile aydınlatılmıştır.
Ülkemizde bulunan diğer tünel ve köprü projelerinin detaylarına aşağıda bulabilirsiniz :
- Fatih Sultan Mehmet Köprüsü
- Yavuz Sultan Selim Köprüsü
- Avrasya Tüneli
- İzmit Körfez Geçiş Köprüsü
- Marmaray
- Fatih Sultan Mehmet Köprüsü
- Boğaziçi Köprüsü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder