17 Aralık 2013 Salı

Sınav Kaygısı

sınav kaygısı nedir
Bu konuyu daha önce konuşmama sebebimiz seni önceden kaygı-dar etmek istememem :) 3 değil 5 ay kala 'Sınav kaygı' konuşmayı gereksiz buldum bu yüzden. Sınav kaygısı konusunda düşünüyorsan iki fikrin olabilir; bende zaten yok, evet kaygılıyım. Üçüncü durum ise bu kaygıyı hissetmeme durumu. Biraz daha açayım, konuyu görür görmez bende zaten yok diyerek kasten gözardı ediyor olabilirsin, aynı şekilde kaygılıyım diyerek kendi kaygını arttırıyor olabilirsin. İşte bu iki durumu kısaca inceleyeceğiz bugün.



Önce bir tanıma bakalım;

İşte tam da bu zamanda bu durumu yaşıyor olabilirsin. Yapman gereken ertelemeden bir psikologa  gitmek.


Sen gittin mi, faydalı oldu mu?
Sınava az bir zaman kala psikologa gittim. Çünkü bir süredir devam eden bir durumdu. Nasıl hissediyordum? Ders çalışmazken bir şeyim yoktu ama masaya oturduğum anda nefesimi alamıyordum, kalbim çarpıyordu sürekli, sebepsiz yere. Derse odaklanamıyordum, buna benzer bir durum varsa mutlaka git psikologun kapısını çal.
Ben gittiğimde doktorla konuştum, önce psikiyatr ile, o zaten anladı benim durumumu ilaç yazdı onları düzenli kullandım ve 3-4 defa da psikologa gittim. Faydalı oldu mu? Evet. Durumumu onlar kurtardı diyebilirim.

Bu konuda diyeceğim tek şey bu. İnternette bu konuda birçok şey yazılmış, ben ise yaşamış biri olarak farklı yönüne değindim. Bu konuda sorularını alabilirim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder