3 Ağustos 2013 Cumartesi

Matematiğe Nasıl Çalışılır?

Matematik Kök İşareti ve Sayılar
Matematik üç öğrenciden ikisinin en büyük derdi. Peki nasıl aşabiliriz bunu?

Bu yazıda matematiği yapamıyorsan, nasıl yapmaya başlayabileceğine değineceğiz. İlerideki yazılarımda zorlandığın konularda nasıl çalışacağına değineceğiz.


Sayısal derslerde konunun en önemli kısmı çözümlü sorularıdır. Evet, konuyu bir şekilde öğrenir anlarsın, ama kendi seviyenden başlayarak yeteri kadar çözümlü örnek çözmezsen şu klasik soruna takılmama şansın yoktur: Çalışıyorum çalışıyorum, yapamıyorum. Konuyu çalışıyorum sorularını yapamıyorum. İşte bunun tek nedeni yeteri kadar çözümlü örnek yani pratik yapmamaktır.

Bu yüzden kendi seviyene göre bir kitaptan başlamalısın matematiğe. Ondan kitabı takip ederek çalışmalısın. Bir de soru bankası seçmelisin. Önce konu anlatımlı kitaptaki konu + çözümlü sorular + testleri çözersin. Tekrar zamanında da veya bu konuyu bitirdim ama tam oturtamadım diyorsan soru bankasından çözersin.Sonrası çorap söküğü gibi gelecektir :) Ben aşağıda bazı kitapları seviyelerine göre sınıflandırdım.



 Seviyene Göre Çözebileceğin Kitaplar

 Matematiğim sıfır diyorsan Kolay Matematik kitaplarından başlamalısın. Aşağıdakilerden hangisini seçmeliyim dersen, bunun kararını sana bırakıyorum. Al eline, incele; hangisi sana uyuyorsa onu al. Diğer kitaplardan da tavsiye ettiklerimi bir incele sonra beğenirsen al.

Başlangıç Seviyesi:
Körfez Kolay YGS Temel Matematikkarekök sıfır kitabı


Orta Seviye:
Güvender Video çözümlü matematikFem matematik konu özetli soru bankasıBirey matematik soru bankası

 En sağdaki kitabın son testleri zora kaçıyor. Bu üç kitabın sıralaması kolaydan zora doğru.


Zor Seviye:
Uğur Matematik soru bankasıbirey matematik ygs lys b soru bankasıkarekök matematik soru bankası
Bu üç kitap da zor seviyededir. Karekök'ün YGS kitabına bir bakabilirsin. Karekök'ün LYS kitabı ise matematiğin en zor ve en güzel kitaplarındandır aklında olsun :) Geometrisi de öyledir.


Son olarak bir not geçeyim, matematikte özet çıkarılır mı? diyenler var. Bu sana kalmış bir şey ama ben şunu kullandım ve öneriyorum;  Formüllü bir konunun formüllerini ve kullanıldığı yeri bir kağıda yazıp ilk 1-2 testi ona bakarak çözersen çok ama çook rahat aklına yerleşir o formüller. Herhangi bir konuda yapabileceğin gibi özellikle Trigonometri'de öneriyorum sana. Diğer konularda ben bunu yaptım mı? Evet yaptım :)

Sen de aldığın veya almayı düşündüğün kitapları paylaşabilirsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder