26 Ağustos 2013 Pazartesi

Bursa Baklavacı"Güllüoğlu"workshop buluşmamız

Geçen cuma Bursalı bloggerler Baklavacı"Güllüoğlu"nun düzenlemiş olduğu workshop çalışmasındaydık.Çok keyifli bir etkinlik oldu.Daha önceki buluşmaya katılamamıştım ,bu sefer kaçırmadım ,iyi ki katılmışım.Güzel bir poğaça yapmanın inceliklerini  öğrendik.Fatih bey tüm sırlarını bizimle paylaştı.Çok teşekkür ediyorum çömert ikramlarınız,hediyeleriniz ve bizi mutfağınıza konuk edip sırlarınızı paylaştığınız için.
Biz Bursalı bloggerler ,kocaman bir aile olduk,hepinizi tanıdığıma çok mutluyum :))Minik konuklarımız da vardı .

Bu güzellikleri yaparken biz de katkıda bulunduk,tadı gerçekten harika oldu.Tarifini de paylaşıyorum.
1 kg un
600 gr yağ
50 gr şanti 
60 gr şeker
25 gr tuz
200 cc su
40 gr maya(minik parçalara ayırıp suda eritmeden katıldı)
Hamur yoğurmanın püf noktalarından biri de hamuru fazla mıncıklamamak çünkü bu şekilde içindiki yağ dışarıya çıkar ve pişerken istediğimiz sonucu alamayabiliriz.Doğru dercecede iyi mayalanmış bir hamurun pişme süresi yaklaşık 21 dakika ( bu da püf noktalarından biri).İşte böyle.En kısa zamanda ben de yapıcam .
Poğaçalar mis gibi pişip afiyetle mideye indirildi
Böyle pür dikkat  dersimizi dinleriz :))
Nefis ikramlarımız
Tek geçerim ,favorim cevizli ve kadayıflı burma 
Bir kahvenin 40 yıl hatırı olurmuş 
Mutlu yüzler,tatlı sohbet ee daha ne olsun :)))

Ayrıca organizasyonu yapan sevgili Canan hanıma , konukseverliği ve güler yüzü için Fatih Güllü'ye sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.Bir sonraki buluşmayı da sabırsızlıkla bekliyorum,kimbilir belki iyi bir baklava yapmanın sırlarını da bizimle paylaşırlar ,gerçi ben yapmayı değil yemeyi çok iyi beceriyorum :)) 

 Herkese güzel bir hafta diliyorum !!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder