26 Kasım 2013 Salı

AVRASYA TÜNELİ

      İstanbul'un son yıllarda artarak yoğunlaşan trafik sorununa çözüm üretmek amacı ile İstanbul boğazını yerin altından karayolu ile geçerek anadolu yakasında yer alan Göztepe ile avrupa yakasında bulunan Kazlıçeşme arasını birbirine bağlayarak ulaşım süresini en aza indirmek üzere planlanmıştır.  Daha önce boğazın altından demiryolu olarak ulaşımı sağlayan Marmaray'ın yapım sisteminden farklı olarak batırma tüp ile değil, diğer metro tünellerinde olduğu gibi TBM (Tünel Açma Makinesi) ile yapılmaktadır.  Proje İstanbul Boğazını deniz taban kotunun altından geçecek olan 5,4 kilometre uzunluğundaki iki katlı gidiş geliş tünel ile mevcut avrupa yakası sahil yolunun Kazlıçeşme'den sonrası ile D100 karayolunun Göztepe'den itibaren yeniden düzenlenerek yaklaşım kavşaklarının yapılmasını kapsamaktadır.  Projenin tamamlanmasının ardından mevcut iki havaalanının arasındaki karayolu ulaşımını en kısa süreye indirecektir. 

      Anadolu yakasında açılan şafttan başlayan tünel inşaatı en derin noktada deniz seviyesinin 106 metre altından geçecek, deniz taban kotuna 26 metreden daha fazla yaklaşmayacaktır. Bu proje için özel olarak üretilen TBM 11 barlık işletme basıncı ile dünyada ilk olma özelliğine sahiptir. Ayrıca 13,7 metrelik kazı çapı ile dünyada altıncı sıradadır.  



     Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünün 30 Haziran 2008 yılında Yap İşlet Devret yöntemiyle  yaptığı ihaleyi Türk - Kore ortak girişim tarafından kurulan şirket kazanmıştır.  26 Şubat 2011 yılında dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katlımıyla temel atma töreni yapılmıştır.  İhaleyi kazanan Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ) 1965 yılında kurulan Dubai Metrosu, İzmir Metrosu, Antalya,  Eskişehir,  İstanbul ve Kayseri hafif raylı sistemlerini hayata geçiren Yapı Merkezi ile Güney Kore firması olan SK E&C ortaklığı ile kurulmuştur.



Proje kesitinin daha iyi anlaşılması için üzerinde gerçek araçların bulunduğu görsel bir kesit hazırlanmıştır.  Avrasya Tüneli projesinin Yenikapı kısmının palplanş ve çekme işleri ile fore kazık imalatlarının harita ölçme hizmetleri Kasktaş firması adına Şahin Harita   tarafından yapılmıştır.  Ülkemizde bulunan diğer tünel ve köprü projelerinin detaylarına aşağıda bulabilirsiniz :


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder