5 Mayıs 2011 Perşembe

Makaron dediğimiz şey.....


Uzun zamandır tadını merak ettiğim bişeydir.Malum bu ara moda:)))))))) Bir çok blogta görüyorum renkli renkli makaronları.Artık test etmenin zamanı gelmişti.İşte size makaronun tarifi.Acıbadem kurabiyesi ile beze arası bişey.Hepsinin rengine göre tadı farklı.Pembesi çilekli,kahvesi kakaolu,böğürtlenlisi,antepfıstıklısı,çileklisi var.Ben en çok kahveliyi sevdim.Biraz fazla tatlı bu arada.Eee kalorilisi de bol.Yani öyle aman allahım ,olamaz böyle bir tat ,diyeceğim bişey değil.Franboğazlı tartoleti hiç birşeye değiştirmem ben(yalnız "Uzay" pastanesinin olacak).Üstteki makaronlar da "Uzay" a ait.Bursalılar iyi bilir.

Bu arada birazcık araştırma yaptım makaronla ilgili,buyurun canlarım...

Makaron Nedir ?Makaron kökü Venediklere dayanıyor, daha sonra 1800 lerden bugüne Fransızlardan günümüze kadar geldi. Dövülmüş badem şeker ve yumurta ile hazırlanan makaronun tadı tatmaya değer. Genellikle çikolata, kahve, çilek, vanilya, fındık ve fıstıklı olarak yapılmaktadır. Dışı gevrek içi yumuşak pasta olarak tanımlayabiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder