16 Nisan 2009 Perşembe

Gracias a la vida


İlk olarak yasmin levy den dinledim ben bunu. O sesine hayran kalmıştım. Daha sonra Mercedes Sosa dan dinledim. Onunki daha durgun daha bir dingin geldi. Ama severim ben şarkılarda arada olan çığırtkanlıkları. Kulak rahatsız edici tiz sesler. İtici gelen şeyler insanları ayakta tutuyor... Sonra yasmin levy den dinlemeyi daha çok sevdiğimi farkettim. Ve dinledim...
İnsanın bir şarkı dinleyiş sürecini neden nasıl tadında anlatması garipsenebilir aslında. Ben şarkıdan çok dinlerken ki hal-i ruhiye me bakıyorum. Yada hali ruhiyetime bakıyorum ne bilim doğru yazamıyorum ben bunu. Düşününce hal-i ruhiye komik oldu biraz neyse. Gracias a lavida bitmemesini istediğim bir ilişkinin bitmesinin ardından dinlediğim şarkıdır. Çünkü kesindir bittiği, ilerde filmvari bir dönüş olmayacağı. Sonlanmıştır herşey ve geriye teşekkür etmek kalmıştır. Bu şarkıyı yada ağıt ı yazan Violeta Parra da gracias a la vida yazmıştır sizin için yasmin levyde yorumlar o sesiyle. "Gracias a la vida ,que me ha dado tanto" .. Teşekkürler hayat bana fazlasıyla verdiğin için...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder