Ovit Dağı Tüneli projesinin amacı Rize ile Erzurum arasındaki karayolunun; (D-925) üzerine yapılarak 262 km araç yolunu 45 km kısaltarak aynı zamanda rahat ve konforlu bir ulaşım sağlamaktır. Yüksek rakımından (2680 m) dolayı kış ve bahar ayları boyunca kar yağışından dolayı kapalı kalan yol bu sayede sürekli ulaşıma açık kalacaktır. Rize'nin İkizdere ilçesi Sivrikaya köyünden 1919 kotundan başlayan tünel Erzurum İspir ilçesi yakınlarında 14.700 metre sonra 2236 kotunda son bulacaktır.
Çift tüplü olarak yapılan tünel tamamlandığında Avrupa'nın en uzun tüneli olacaktır. Dünyanın en uzun karayolu tüneli Norveç'te bulunan Oslo ve Bergen arası ulaşımı sağlayan 24.510 metre uzunluğundaki Laerdal Tünelidir. Ovit Dağı Tüneli 14.700 metrelik uzunluğu ile ikinci sırada yer alacaktır. Şu an ülkemizde bulunan en uzun karayolu tüneli ise 3.825 metre uzunluğu ile Perşembe - Bolaman arası ulaşımı sağlayan Nefise Akçelik Tüneli'dir.
Karayolları 10. Bölge Müdürlüğü sınırları içerisinde kalan 28 Şubat 2012 tarihinde ihalesi yapılan projenin 3 Mayıs 2012 tarihinde Makyol inşaat ile sözleşme imzalanmıştır. Projenin müşavirlik ve kontrollük hizmetlerini ise Emay Uluslararası Mühendislik ve Müşavirlik A.Ş. yapmaktadır. 13 Mayıs 2012 tarihinde temeli atılan projenin 2016 yılında tamamlanarak hizmete açılması planlanmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder